مراحل رشد خرما

رشد خرما شامل چندین تغییر بیرونی و درونی است. این تغییرات اغلب بر اساس تغییر رنگ و ترکیب شیمیایی میوه به عنوان پنج (5) مرحله متمایز رشد میوه طبقه بندی می شوند که به نام های حبابوک، کیمری، خلال، رطب و تمار شناخته می شوند.

رشد خرما :مرحله حبابوک

به طور کلی خرما از زمانی که برای اولین بار از اسپا بیرون می آید تا زمانی که کاملاً رسیده شود حدود 7 ماه طول می کشد. آنها هوای بسیار گرم و خشک و آب زیاد روی ریشه خود را دوست دارند.رشد ونمو خرما:مرحله حبوباک

در مرحله هابابوک، خرما با دست گرده افشانی می شود، برای این کار دو روش مختلف را امتحان می کنیم (گرده افشانی کار فشرده است) – روش اصلی پس از برداشتن اسپات (پوشش سخت، پاکت) از اطراف خوشه گل، گل است. خوشه داخل یک کیسه کاغذی قهوه ای رنگ قرار می گیرد – پایین کیسه برای نگه داشتن گرده ها در اطراف گل بسته می شود – با استفاده از یک بطری گردگیری گرده نر را روی خوشه گل می پاشیم، در نهایت بالای کیسه را منگنه می کنیم و گل / کیسه را می دهیم. یک تکان خوب – امیدواریم پس از آن ما حتی توزیع گرده نر را روی خوشه گل ماده داشته باشیم.

گرده افشانی – این معمولاً در استرالیا از سپتامبر تا اکتبر اتفاق می افتد – زمانی که امیدواریم دما برای گرده افشانی خرما مطلوب باشد، ما یک مزیت اضافی داریم – انواع خاصی از خرما در پاییز گل می دهند (برهی در این مرحله، گزارش هایی از گونه های دیگر که دارای دو گل هستند). در حالی که برداشت در نوسان کامل است، نخل نیز گل می دهد، خوشبختانه در نخل های نر با حداکثر 4 گل در سال تکرار شده است – به ما اجازه می دهد گرده ها را در مواقع مورد نیاز ذخیره کنیم.

رشد خرما :مرحله کیمری (مرحله سبز)

در این مرحله میوه کاملا سفت است، رنگ آن سبز سیبی است و برای خوردن مناسب نیست. این مرحله از یک توت سبز کوچک تا یک خرمای سبز تقریباً کامل طول می کشد. طولانی ترین مرحله رشد خرما است و در مجموع 9 تا 14 هفته بسته به گونه ها طول می کشد.رشد و نمو خرما :مرحله کیمری

مرحله اولیه کیمری در حالی که هنوز در کیسه کاغذی دسته ها را به یک شاخه می بندیم، این کار دسته را در موقعیت قرار می دهد و امیدواریم که آسیب به میوه به حداقل برسد.

در اواخر کیمری یا اوایل خلال، خوشه‌های میوه را کیسه‌بندی می‌کنند، این امر خرمای رسیده را از باران در امان نگه می‌دارد. پرندگان و خورشید می سوزند این کار با یک بسته کاغذی یا کیسه توری نایلونی انجام می شود.

رشد خرما :مرحله خلال ( مرحله رنگی )

میوه بالغ، سفت است و رنگ آن به طور کامل از سبز به زرد متمایل به سبز، زرد، صورتی، قرمز یا مایل به قرمز بسته به نوع آن تغییر می کند. بسته رشد ونمو خرما:مرحله خلالبه واریته آن سه تا پنج هفته طول می کشد، جایی که میوه خرما به حداکثر وزن و اندازه خود می رسد، قند به سرعت در حال افزایش است که با کاهش محتوای آب (حدود 50 تا 85 درصد رطوبت) همراه است. میوه خرما بیشتر قند خود را، هم از نوع ساکارز و هم از نوع قند احیاکننده، به صورت ساکارز در مرحله خلال انباشته می کند.

در مرحله خلال چند رقم را می توان برداشت کرد و به حالت زرد یا قرمز سفت خورد، اما بیشتر انواع آن کاملا قابض هستند، مانند خرمالوی نارس، عکس یک دسته خرما برهی را در مرحله خلال (خرمای غالب در باغ ما) نشان می دهد. در این مرحله).

رشد خرما :مرحله رطب (به معنی مرحله مرطوب و نرم رسیده)رشد و نمو خرما: مرحله رطب

اکثر استرالیایی ها خرماهایی را در این مرحله از رسیدن می شناسند، میوه های چاق، شیرین و آبدار (بیشتر از ایالات متحده آمریکا یا مکزیک وارد شده) که در سوپرمارکت محلی خود می بینید.

Leave a Reply

×

مکالمه را شروع کنید

سلام! شما میتوانید سوالات خود را از ما در واتساپ بپرسید.

× سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!